110 KM

• Noclegi Noclegi
  • Ciekawe miejsca Ciekawe miejsca
  • Kulinaria Kulinaria

Naszą przygodę rozpoczęliśmy w Arboretum w Rogowie. W zależności od pory roku (najciekawiej jest w okresie od maja do października) można podziwiać tutaj cuda przyrody i pracę leśników zgłębiających tajemne życie drzew. Jeśli pogoda dopisuje, warto zabrać ze sobą koc piknikowy i odpocząć albo pobujać się na jednym z wielu zawieszonych w arboretum hamaków.

Po solidnej lekcji o drzewach i krzewach zdobyte informacje wykorzystajcie w praktyce, udając się w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego. Polecamy spacer do Błękitnych Źródeł – niezwykłe miejsce! Równie ciekawy jest pobliski Bunkier Konewka. Jeśli nie przepadasz za militariami, udaj się od razu do Inowłodza. Od źródeł proponujemy dostać się tam przez Brzustów, bardzo spokojną i klimatyczną wioskę. W Inowłodzu zaparkujecie w okolicy starej synagogi, gdzie obecnie mieści się sklep spożywczy. Stąd wszędzie jest blisko, więc można zacząć spacerować!

Warto wspiąć się na doskonale widoczne wzgórze, na którym króluje kościół pw. św. Idziego. Po krótkiej przechadzce ujrzycie niezwykłą panoramę, m.in. ruin zamku. Tam właśnie skierowaliśmy nasze kroki. Cała budowla została w ostatnich latach odrestaurowana, jednak trafnie opisuje ją termin „trwała ruina”. Z murów zamkowych także roztacza się cudowny widok.

Po Inowłodzu można spacerować długo, choć brakuje tu typowej infrastruktury turystycznej. Nam jednak bardzo odpowiada klimat takich miasteczek. Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do Smardzewic, gdzie w Białym Domku zajadaliśmy się pyszną polską kuchnią. Zachód słońca obejrzeliśmy z pobliskiej zapory tworzącej Zalew Sulejowski.

Kolejnego dnia dosłownie wszystko kręciło się wokół wody! Ci, którzy chcieliby spróbować swoich sił w sportach wodnych, powinni umówić się na spotkanie w szkole windsurfingu i kitesurfingu Number One Surf. W sezonie letnim można tu przenocować w namiocie albo przyczepie kempingowej. To miejsce idealne dla miłośników wodnego szaleństwa! Jeśli wolisz ciszę i spokój – również takie zakątki znajdziesz nad Zalewem Sulejowskim.

Wreszcie, wyjechawszy z lasu, dotarliśmy do zabudowań Zarzęcina. Dojechaliśmy do końca asfaltu i skręciliśmy w kierunku zalewu. Zobaczyliśmy go po kilkunastu metrach i zaparkowaliśmy samochód. Spacer wzdłuż brzegu, plażowanie na kocu czy spokojny dzień z książką na leżaku – każdy może spędzić ten czas w ulubiony sposób! Poza wakacyjnymi weekendami jest tutaj naprawdę bardzo spokojnie. Co chwilę powietrze przecina jedynie świst zarzucanego spławika, ponieważ to miejsce upodobali sobie również ceniący ciszę wędkarze.

NOCLEGI I JEDZENIE

Dworek Biały Domek – bardzo sympatyczne miejsce. Pokoje urządzone są stylowo, a wystrój nawiązuje do historii tego miejsca. Restauracja serwuje przepyszne dania kuchni polskiej – próbowaliśmy kaczki confit z kaszą gryczaną i placków ziemniaczanych z sosem grzybowym – coś niesamowitego! Profesjonalna obsługa!

CO ZABRAĆ

– koc piknikowy, hamak i wszystko inne, co umili odpoczynek na łonie natury
– kilka dobrych książek

Zapisz się do newslettera

Dla gospodarzy

Dla gości

Zostałeś zapisany na newsletter Slow Road

Dziękujemy, będziesz otrzymywał powiadomienia o nowych, pięknych miejscach.